Прозорість та відкритість діяльності закладу
Расписание звонков
Сейчас
03:35:27
21 Февраля
Среда
2018

Запорізька спеціалізована школа фізичної культури І-ІІІ ступенів № 18 оголошує НАБІР учнів до 1-их класів на 2018-2019 навчальний рік.


Сьогодні СШФК № 18- це:



  • П’ятиденний навчальний тиждень.

  • Наявність груп продовженого дня у 1-6 класах.

  • Обов’язкове заняття спортом у режимі навчального дня школи.

  • Профільні види спорту: плавання, стрибки у воду, гандбол,легка атлетика, бокс, гімнастика, футбол, тхеквондо.

  • Психологічна та логопедична служби.


ТЕЛЕФОН ДЛЯ ДОВІДКИ

65-41-42

Хитов: 317366 / 115
Сторінка для вчителів
Обмін досвідом



























Зміст

1. Анотація.
2. План проведення тижня «Дивовижне навкруги».
3. День перший. Відкриття тижня. Оголошення плану проведення тижня. Виступ агітбригади.
4. День другий. Конкурс малюнків «Дивовижне навкруги».
5. День третій. Конкурс читців віршів про природу та її збереження. Представлення творів, написаних учнями класу.
6. День четвертий. Акція «Боротьба з королем Сміття».
7. День п’ятий. Виховний захід «Нехай живе усе у світі». Підведення підсумків.

Проведення тижня «Дивовижне навкруги» - одна із форм позакласної роботи.

Мета : в доступній та цікавій формі розкрити сутність сучасних проблем екології , сприяти нагромадженню екологічних знань; розвивати творчу та ділову активність, готовність до екологічної діяльності; виховувати почуття відповідальності за природу як національне багатство, основу життя на Землі.

Анотація
Сучасні масштаби екологічних змін створюють реальну загрозу життю людей, тому навчально-виховна діяльність школи має бути спрямована на виховання екологічної культури учнів, щоб виросло покоління, яке охоронятиме довкілля. У вихованні екологічної свідомості дітей можна визначити такі етапи:
• бачення і розуміння краси навколишнього світу, його багатства;
• формування потреби не лише споглядати, а й бережливо ставитися до
природи, охороняти й збагачувати її;
• усвідомлення, що природа не є чимось відстороненим вщ людини, що
людина - це і є частина природи, гармонійно пов'язана з нею;
• становлення екологічної відповідальності, яка базується на
екологічних знаннях.
У початковій школі екологічна освіта здійснюється, як відомо, на міжпредметній основі . Зміст чинних програм дає змогу сформувати у дітей елементарні природничі та природоохоронні уявлення і поняття, вміння і навички. Екологічному вихованню сприяє різноманітна позакласна робота:
• екскурсії в природу, уроки милування природою, уроки мислення серед
природи;
• використання народного фольклору еколого-натуралістичного напрямку;
• проведення еколого-трудових десантів, участь у природоохоронних операціях, акціях, екологічних суботниках;
• екологічні ігри, ігри на місцевості;
• конкурси малюнків на екологічну тематику, проведення
натуралістичних
свят, години спілкування, уроки з екології;
• робота над екологічними проектами, завдання на дослідження та ін.

План проведення тижня «Дивовижне навкруги»

1 день. Відкриття тижня. Оголошення плану проведення тижня. Виступ агітбригади.
2 день. Конкурс малюнків «Дивовижне навкруги».
3 день. Конкурс читців віршів про природу та її збереження. Представлення творів, написаних учнями класу.
4 день. Акція «Боротьба з королем Сміття».
5 день. Виховний захід «Нехай живе усе у світі». Підведення підсумків.

День перший
1.Оголошення плану проведення тижня.
2. Виступ агітбригади.
Вбережем природу від біди
Під музику виходять учасники агітбригади.
Всі: Ми...
1 учень Ті, що вийшли на цю сцену.
Всі: Ми...
2 учень Ті, що стоять перед вами.
Всі: Ми...
3 учень Ті, що говорять ці слова.
Всі: Ми...
4 учень Екологічна агітбригада розповімо вам.
5 учень Розповімо як вміємо.
6 учень І застережемо.
7 учень Застережемо, як вміємо.
8 учень Від біди, яка може статися з нами в недалекому майбутньому.
9 учень Від біди, яка може статися із нашою чудовою матінкою-природою.
10 учень Від біди, яка може прийти на нашу планету , якщо людство не схаменеться.
1 учень Були у матері-природи
Дві донечки такої вроди:
Хто їх побачив , хоч на мить
Не зміг забуть і розлюбить.
2 учень Голубооку звали „Флора”
У неї очі – наче зорі,
Завжди замріяна , тендітна,
Ласкава, ніжна і привітна.
3 учень А Фауна - швидка , як вітер,
Могла з птахами політати,
І за оленями стрибати,
І з білочками пустувати.
4 учень Обидві світ живий любили,
тому його боготворили;
тож вирішила мудра мати
В придане їм дарунки дати.
5 учень Мрійливій Флорі світ рослинний
А жвавій Фауні – тваринний.
Щоб берегли і доглядали ,
Від всього злого захищали

Флора
Природа матінка мені
В дарунок світ дала рослинний,
Щоб я любила й берегла його ,
Як найціннішу із святиней.

В зеленім лісі я була царівна,
В зеленім лісі я була жива.
Рудим став ліс, рудими стали тіні,
Рудими стали крона і трава.

Руді кущі, руді, як лиси, зорі.
Руді вітри, сніги руді й хрущі.
Іржею пагонів з чорноземів похмурих
Продерлись в світ руді, руді дощі.

Фауна
Буслику, чого ти прилетів?
Рано ще в краї ці повертатись.
Повний найсвятіших почуттів
Ти й забув, що треба шануватись.

Краще б ти сюди не прилітав,
пережив би люте горе наше,
А тоді – в безпеці вікував.
Але я … я теж би не змогла іначе.

Учень
Дбати про майбутнє наше,
Треба кожної хвилини ,
Щоб природу не згубила
І не знищила людина.

Учень
Ми піднімемо зелений щит
Захистити цей чарівний світ
Бо природа-матінка одна
Для нащадків хай живе вона.

Фауна О, Земле рідна, боляче душі
За ту збіднілу Фауну і Флору
І сором за душевних тих сліпців,
Що нівечать безцінну мою вроду.
Флора Сліпців, котрі не втямили азів,
Що справжнє щастя в килимах із квітів,
У сріблі роз, у золоті хлібів,
У кришталях оцих джерелець світлих.

1 учень Друзі! А ходімо на бережок ріки Дніпро та відпочинемо трішки!
2 учень Так! Ходімо! Похлюпочемося в чистенькій водичці!
(Інсценізація річки)
3 учень
Що це з річкою?
Вона не привітна і сумна…
Ти ж була колись глибока,
Швидкоплинна, світлоока,
Чом же стала каламутна,
Чом хлюпочуть хвилі смутно?

Річка
Як мені не сумувати?
Всі отрутохімікати,
постікали в мою воду,
зіпсували мою вроду.
Вже течу між болотами,
Заросла очеретами
Зникла риба , навіть раки,
Поховались небораки.

Еколог 1 Говорити сьогодні про природу, значить говорити про спасіння, а не про якісь зміни. Викиди заводів, бездумно розкидані хімічні добрива отруюють наші річки, наше повітря.
На крилах вітер нам приносить
Думки здебільшого похмурі і сумні.
Себе спитати треба “Чи не досить?
Людині руйнувати вже життя Землі?”
Чи вже не досить їй забруднювати воду,
Рубати ліс, вбивати , нищити , не берегти?
Адже безсила проти нас природа,
Але безсилі і без неї ми.
Всі
Матір Небесна ! Линуть до тебе
Наші простенькі дитячі слова.
Ми – твої діти, ми – твої квіти,
Ми – України надія жива.
1 учень
Земля жива! Як у всього живого,
В її грудях є і сила, й жалі.
Хіба назвеш людиною такого,
Хто не шанує Матері-Землі?

Природа
Людино! Розумна істото!
До тебе звертаємось ми,
Бо гинемо, гинемо, гинем!
Будь ласка, ти нас захисти!

Флора
Хай будуть в нас цілі дерева,
Рослини, тварини, птахи.
Людино! Людино! Людино!
Ми просимо: нас збережи!

Фауна
Нехай твої діти і внуки
Побачать це не навпаки –
Зелені простори і луки,
Озера, глибокі річки.

Природа
Бо ти, хоч розумна істота,
Втручаєшся в нас невпопад:
Висушуєш наші болота,
Рубаєш масиви Карпат…

Флора
Ти , перш ніж втручатись. Подумай,
У гурті все зваж, обсуди –
Якщо вже природа загине,
То згине вона назавжди!

Еколог
Екологічні , техногенні катастрофи руйнують нашу природу, ставлять під загрозу життя мільйонів людей. Гинуть тварини, рослини. Чорнобиль, озонова діра, середньоазіатські землетруси і урагани – це не просто катастрофи. Це відповідь природи на безумне ставлення до неї. Земля кричить до нас, просить нас про допомогу. І кожен, і старий і молодий має стати на її захист.


2 учень
Зойкнула Земля чаїним криком:
- сину, вбережи і захисти!
Вийшла мати із іконним ликом:
- Йди , синочку. Хто ж, коли не ти?
Спалахнуло небо, впало крижнем:
- Сину, вбережи і захисти!
Вийшла жінка з немовлятком ніжним:
- Йди, коханий. Хто ж , коли не ти?

3 учень
Знаєм, треба нам - нам треба берегти,
Ці чарівні , дивні світи.
Знаєм, хочем, можем зробть –
Цвіт земний захистить.

1 учень
Кожна рослина, дерево, пташина –
то все чудова наша Україна.
Наше завдання – зберегти природу,
Для мене, тебе , всього народу.
2 учень
Хай завжди будуть ...
Всі РІКИ!

3 учень.
Хай завжди буде ...
Всі РИБА!
4 учень
Хай вода буде в..
Всі МОРІ!
5 учень А в пустелі – верблюд!
6 учень Хай завжди будуть люди!
7 учень Хай завжди будуть діти.
8 учень Хай завжди в чистім небі..
Всі Буде сонце світить! (Піднімають малюнок сонця)


Конкурс малюнків «Дивовижне навкруги».

1 місце. Ганзін Тимур

2 місце. Косов Іван


3 місце. Безпальченко Данило

Призи глядацьких симпатій
Калінін Данило

Харченко Станіслав

Волинський Данило

День третій
1. Конкурс читців віршів про природу та її збереження.
2.Представлення творів, написаних учнями класу.

1 місце – Сіроіжко Микита
2 місце – Валянська Ангеліна
3 місце - Фоменко Кирило

2. Наші таланти
Природа
Фоменко Кирило
Природа, як мати,
Матусенька рідна.
Природа у нас
Неповторна, єдина.

Вона нам дарує
Повітря солодке,
Сонця тепло
Здоров’я дало.

Природа барвиста
Малює картини,
Життя дає
Кожній людині.

Ранок у селі
Касько Владислав
Люблю я ранок у селі!
Росу на яблуневих вітах.
Спів соловейка навесні
І запах молодого жита.
Давайте берегти ліси!
Плющ Марія
Давайте берегти ліси!
Вони – життя для пташки і тварини.
Вони – наш символ радості й краси.
Без них не буде жити де рослині.

Вони дають нам дихати широко
І відкривають очі на красу.
Я хочу бачити себе серед природи,
Тому любов усім лісам несу!
Казка про дерева
Рєпіна Катерина
Слухайте, дітки, казочку про дерева. Про те, яку вони приносять користь. І чому їх не можна кривдити.
Біля гіллястих дерев була маленька криниця. Приходили до неї пити воду звірі і прилітали пташки з дітками. Було там гарно!
Але прийшли погані люди і зрубали дерева. Тепер нікому було затримувати воду в криниці і вона висохла. Плакали звірі і птахи. Навколо все засохло.
Дізналися про це гарні школярі і пішли гутом садити дерева. Молоді деревця швидко виросли і стали утримувати воду. Скоро у криниці стало багато води і всі звірі та пташки дуже тішилися.
Дерева утримують вологу!
Без дерев не буде води!

День четвертий
Акція «Боротьба з королем Сміття».

День п’ятий
1. Виховний захід «Нехай живе усе у світі».

Екологічний ранок
«Нехай живе усе у світі ! »
Мета:
- формування екологічної культури учнів;
- залучення підростаючого покоління до активної природоохоронної діяльності;
- виховання турботи про здоров'я через бережливе ставлення до природи.
Зал святково прикрашений, на сцені висять плакати. „Ти і природа – одне ціле”, „Ліс – наше багатство”, „Вода дає життя рослині, тварині, людині”. Біля сцени – виставка дитячих поробок з природного матеріалу.
Звучить музика.
Входить природа, тримає у руках мішечок з повітрям і склянку з водою.
Природа
Вітаю вас, милі діти, гості! Я – матінка Природа. Річки, озера, риби, ліси, лани, дерева, кущі, квіти, тварини і птахи – усі мої діти. Я турбуються про них, захищаю їх від усього лихого.
Подивіться, у мене в руках мішечок з повітрям. А хто може сказати, для чого потрібне повітря? (діти відповідають). Так, без повітря ніхто не може існувати на білому світі. Людям, птахам, тваринам, комахам, рослинам потрібне повітря, бо без нього вони просто загинуть.
На жаль, у містах повітря дуже загазоване. Про нього можна сказати, що воно брудне, бо заводи, фабрики, автотранспорт викидають щодня у повітря шкідливі речовини, які забруднюють його. Таким повітрям важко дихати. Через це люди часто хворіють, а рослини погано ростуть або всихають. А тільки потрапив за місто, одразу ж відчуваєш подих чистого, цілющого і солодкого повітря.
Отож, запрошую вас здійснити подорож на лісову галявину, до лісу.
Учні виконують пісню „ Літо минулося ” ( Сл. К.Різниченко, муз. Я.Степового)
Входить Берізка
Природа
От ми і в лісі. Тут у нас привал. Можна відпочити, набратися сили, послухати спів пташок, назбирати ягід, цілющих рослин і квітів.
Але що я бачу? Берізонька стоїть. Як нежива.
Розкажи нам швидше, що з тобою трапилось?
Берізка
Матінко Природо, не знаю, як і почати. Подивися, що зі мною сталося (піднімає руки-гілочки і не може підняти).
У мене біла кора, тоненькі гілочки, а нікчемні діти обірвали мої віти та написали: „Тут був Вася”.
Мої гілочки опустилися,
І листочки скрутилися,
Пити хочу я щодня,
А води нема.
Природа
Діти, допоможімо берізці, напоїмо її цілющою водою із цієї скляночки (Діти кроплять берізку водою)
Берізка (піднімає руки-гілочки).
Мої гілочки піднялися, листочки розправилися. Тепер я знову зможу давати людям свій солодкий і цілющий березовий сік.
Дякую вам, діти, і тобі, матінко Природо!

Природа
Бачите, діти, без води не можуть жити дерева, рослини, тварини, люди, риби. Без води, як і без повітря, вони просто загинуть.
А ще чисте повітря та чиста джерельна вода лікують людей від різних хвороб.
Входить джерельце...
Джерельце
Світла стелиться стежинка,
Дзюркотить джерельце дзвінко:
Я біжу, я біжу!
Срібне дзеркальце держу,
Щоб дивились в нього друзі,
Жовтоока квітка в лузі.
Звучить музика. Входить Ялинка.
Ялинка.
В лісі на галяві ялинонька стояла,
Всіх вабила до себе, всім око милувала,
Прийшли у ліс хлоп’ята, ялиноньку хвалили,
Коли прощались з нею, по гілці відломили.
А потім милувались ялинкою дівчата,
І теж по добрій гілці взяли собі на згадку.
Прибіг сіренький зайчик, від жалю ледь не плаче:
- Була така красуня, тепер лише деркачик!
А. Терлюн
Звучить музика. Вбігає Зайчик.
Зайчик
Мовить заєць сумовито:
- Важче жити з літа в літо.
Йдеш пастися на хлібах,
А мисливець – бах та бах!
Пожувати гілку схочеш,
У перелісок заскочиш,
А в переліску те саме:
По сліду стрільці із псами!
Якось мчав я по обніжку
Та забіг в дитячу книжку,
В книжці, думалось мені,
Застріляки не страшні.
Тільки й тут не менше страху
Для зайчиська –бідолахи:
Бо недбальці хлопчаки
Книжки рвуть, мов ті вовки...
Ось труснуло в полі снігу,
Хтось на світ виходить мій....
Добіжу в Червону книгу:
Може, виживу хоч в ній.
О. Пархоменко.
Сценка.
Дійові особи: ведуча, Рак, Риба
Ведуча.
Скрутно жити стало Рибі.
Стогне Риба в синій глибі.
Мовить Раку:
Риба.
Ох той люд! У ріку зливає бруд!
Не вода у нас у річці,
А помиї у шаплиці!
Що робити, Раче-брате?
Ведуча.
Рак убрався у броню.
Рак.
Я ріку обороню, я той люд, -
Ведуча.
Просився Рак, -
Рак.
Як ущипну, буде знак!
Природа
Дуже сумно мені слухати такі розмови. Не турбуйтеся, любі мої, що вас образили нікчемні люди: горе-туристи та горе-мисливці.. вони не вміють ставитися дбайливо і чуйно до природи. Такі люди порушують її закони. Але з ними можна боротися за допомогою моїх помічників (плескає тричі у долоні). Зелений і Блакитний патруль! Шикуйсь! Струнко! На боротьбу з порушниками природи виходь!
Звучить музика. Діти в костюмах Зеленого і Блакитного патруля виконують...
1 учень
У ліс завітаю я знову
На тиху сердечну розмову,
Як пахне достигла суниця,
І сонцем пропалена глиця!

2 учень
Я чую зозулі кування,
Берізок тремтливе зітхання.
Тонкі білокорі сестриці
Сплели свої віти в косиці.
Звучить музика. Входять дерева – Дуб, Клен, Верба.
Дерева.
Добрий день! Ми прийшли розповісти про себе, про свої радощі і турботи.
Дуб
А чи вмієте ви нас розрізняти?
Клен.
Ось широке листя клена:
П’ятикутне і різьблене.
Наче скульптор різаком
Працював над тим листком
Верба.
У верби листки довгенькі,
Гостроверхі і дрібненькі,
Все шепочуть потихеньку
Під вітрами навесні.
Дуб
Дуб міцний: завжди поважний
І привітний, наче дід.
Ти вивчай його уважно.
Силу цю любити слід.
Кожне дерево дарує дітям свої листочки. Учні виконують пісню
Природа
Хо це стукає у лісі:
Тук-тук-тук та так-так-так?
Хто може пташку цю назвати
І словами описати?
Діти відповідають. Звучить музика. Входить Дятел.
Дятел
Вірно природі я служу
І дерева стережу,
Дзьоб міцний і гострий маю,
Шкідників ним здобуваю.
Недарма про мене кажуть, що я – санітар лісу. Діти, а чи знаєте ви мешканців лісу? Зараз перевіримо. Я загадуватиму загадки, а ви відповідайте.
Що воно за дивна птиця?
Світла денного боїться.
Дзьоб гачком, великі очі,
І не спиться їй щоночі.
- Ху-ху-чу! – кричить, співа.
Відгадали всі? (сова)

Хоч у нього шуба є,
Та як холод настає,
Він не їсть тоді, не п’є
І не ходить, не гуляє,
А у лігво спать лягає. (Ведмідь)

Хоч гнізда свого не має,
Яйця іншим підкладає
Та у лісі в холодку
Все кує: „Ку-ку, ку-ку, ку-ку” (Зозуля)

Живе в густому лісі, на горісі,
Як намисто оченята, хто це – спробуй відгадати? (Білка)

В мене є великий хист,
Я співаю як артист.
Спів мій радісний усюди
Дуже люблять слухать люди (Соловей)

Довгі вуха, куций хвіст,
Невеликий сам на зріст (заєць)

В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має,
ЇЇ на місці не сидиться,
А зовуть її ... (Лисиця)
Дятел.
Молодці, діти, відгадали усі загадки. Зразу видно, що ви багато знаєте про природу, дбаєте про неї.
Природа
Так, Дітлику, нашідіти можуть, підтвердити твої слова. Ось посмлухай!
3 учень
Я з метеликом друже у зеленому лузі.
Не сбоїться він мене, сіда на картузик.
Лиш прийду я на лужок, то зджалеку радіє,
Мов ромашку у траві, крильцями біліє.
(В. Басюк)
4 учень
З пташеням малениким трапилась біда,
Як піднявся вітер – виполо з гнізда
З кошиком Андрійко по щавель ішов,
Пташеня сіреньку у траві знайшов.
У Андрійка очі блиснули від сліз.
Взяв його тихенько, до гнізда поліз.
Пташеня зраділо – кінчилась біда:
Із руки стрибнуло до свого гнізда.
(Д. Мегелик)
5 учень
Ну-бо маску одягну,
Зазирну в глибину,
Ходить краб бочком. Бочком,
Клешнями ворушить.
Я накрив його сачком, викинув на сушу.
Здоровенний чорний краб в панцирі твердому
По камінню шкряб та шкряб проситься додому.
Нащо мені краб?
Одпущу його назад до крабихи й крабенят
(О. Пархоменко)
6 учень
Як прийшла до нас красунечка весна,
Посадила я берізку край вікна.
Стала, стала я берізку поливать,
Стала пісеньку веселу яспівать.
- Ти рости, моя берізонько, рости.
Буйним цвітом всім на радість шелести
(І. Бойко)
Учні під музику стають для прощання.
Природа
Вам у походи ходити і манжрувати, любі діти, вмійте ж природу любити, кожній стеблині радіти.
Зайчик
В полі, у лісі, над яром –
Квіти, дерева і трави..
Цвіту не вирви задаром,
Гілку не рви для забави.
Дятел
Оберігайте ж повсюди,
Шлях і стежиночку в гаї.
Все те окрасою буде
Нашогно рідного краю
(П. Ситниченко)
Ведуча
Люба Природо, Зайчику, Дятел, дерева! Ми дуже вдячні вам за цікаву розповідь, за вашу гостинність. Але нам час повертатися до школи.
Природа
До побачення, любі діти! Просимо до нас завітати в гості: навесні, влітку, восени, взимку.
Звучить музика, всі вклоняються і виходять під музику. Музика землі.

2. Підведення підсумків. Нагородження активних учасників тижня.
Подробнее
Запорізька спеціалізована школа фізичної культури І-ІІІ ступенів № 18
Запорізької міської ради Запорізької області

Міська педагогічна виставка
перспективного досвіду 2013 – 2014 н.р.
Номінація
«Компетентнісна освіта: специфіка навчальних предметів»
Секція «Українська та російська філологія»
Досвід роботи з теми:
Підвищення результативності сучасного уроку
засобами новітніх педагогічних технологій


2014

ПРОВІДНА ПЕДАГОГІЧНА ІДЕЯ ДОСВІДУ


Реалізуючи основні завдання Державного стандарту базової і повної загальної освіти, який грунтується на засадах особистісно зорієнтованого, компетентнісного й діяльнісного підходів, головною ідеєю нашого досвіду — формування в учнів уміння вчитися і мислити, застосовувати знання для вирішення будь-яких життєвих чи виробничих проблем.
Джаннет Вос пише: "Навчання має бути захоплюючим, швидким і наповненим." У світовій педагогічній практиці існує безліч рецептів справжнього навчання. Ми винайшли свій рецепт сучасного навчання: інтеграція добре знайомих елементів педагогічних методик і прийомів із інноваційними методиками проведення уроків, які основані на цікавому, ефективному підходах.

ОБГРУНТУВАННЯ АКТУАЛЬНОСТІ ТА ПЕРСПЕКТИВНОСТІ ДОСВІДУ


В умовах гуманізації освітнього процесу і необхідності якісного оновлення змісту освіти актуальним стає завдання не лише передати учням суму знань, але і сприяти формуванню в них активного, ініціативного відношення до процесу пізнання, ґрунтованого на усвідомленні цілей вчення, сприйнятті себе як суб'єкта навчальної діяльності .
Ідея гуманізації поширюється на методи і форми навчання, на усю сукупність умов, в яких вона протікає. Для досягнення цих цілей необхідно змінити характер взаємодій учителя і учня, визнаючи, що кожен з них є унікальною особистістю, здатною до самовдосконалення і впливу на оточуючий світ. Традиційна педагогіка представляла процес навчання як односпрямований вплив учителя (суб'єкта) на учня (об'єкт навчання). Сьогодні ж головною умовою становлення суб’єкт – суб’єктних стосунків є зміна підходу до особистості (зміна змісту, форми педагогічного процесу, посилена увага до психолого-педагогічних особливостей учня). Суб’єкт - суб’єктні відношення, таким чином, перетворюють педагога на організатора процесу пізнання. Рівновага позицій педагога і учнів, проте, не можна розуміти спрощено, бо якщо учителеві нічого запропонувати школяру (судження, думки, педагогічний і життєвий досвід та ін.), у останнього просто не виникає потреби в співпраці з таким педагогом.
Пріоритетний напрям розвитку особистості, яка здатна до самоствердження, вимагає від учителя вдосконалення професійних компетенцій, упровадження ефективних методик розвитку особистості, інноваційних технологій навчання.І тому актуальність досвіду полягає в урізноманітненні засобів навчання, використанні педагогічних інновацій (НЛП-технології, ІКТ, технології зустрічних зусиль та позитивного мислення) в процесі формування мовної компетенції учнів, у створенні системи застосування методів і прийомів, націлених на підвищення практичної грамотності та літературної компетенції.
Використання даних технологій допомагає не примушувати учнів до навчання, а пробуджувати у них інтерес, тягу до постійного отримання знань. При цьому вчитель будує уроки так, щоб нелегка навчальна праця приносила школяреві задоволення, радість, збуджувала бажання знов і знов пізнавати нове.

НАУКОВО-ТЕОРЕТИЧНА БАЗА ДОСВІДУ


Методичне підґрунтя досвіду роботи та його практична реалізація спирається на Національну доктрину розвитку освіти, Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Регіональну програму впровадження компетентісно - орієнтованого підходу в навчальний процес та Державний стандарт базової і повної загальної освіти тощо. Для цілеспрямованого і систематичного розвитку інтелекту і творчого мислення учнів застосовуємо сучасні педагогічні технології:
інформаційно - комунікаційні технології (ІКТ);
технологію зустрічних зусиль;
нейро-лінгвістичне програмування (НЛП);
технологію позитивного мислення.
Теоретичними й практичними засадами досвіду є опрацювання досягнень, положень, розробок сучасної педагогіки та практичної психології:
- інформаційно - комунікаційні технології (ІКТ) розкрито в працях В.Ю.Бикова, А.Ф.Верланя, Б.С.Гершунського, А.М.Гуржія, Ю.О.Дорошенка, А.П.Єршова, М.І.Жалдака, Ю.О.Жука, Р.Кларка, О.А.Кузнецова, В.М.Мадзігона, Ю.І.Машбиця, І.Ф.Прокопенка;
- технологія зустрічних зусиль розроблена Є.В. Коротаєвою (роботи Г.С. Альтшуллера, А.А. Гина, С.Ю. Курганова, Г.А. Цукерман, О.Н. Хан та ін.);
- нейро-лінгвістичне програмування (НЛП) розроблена Джоном Гриндером та Річардом Бендлером ( роботи Леслі Камерон (Бендлер), Мері Бес Мегус, Девіда Гордона, Роберта Ділтса та Джудіт Делозьє).
- технологія позитивного мислення (роботи В. Сухомлинського, С. Соловейчика, Ш. Амонашвілі, І. Зязюна, І. Беха, І. Єрмакова, В. Гарбузова, В. Панкратова, Ю. Орлова, В. Ротенберга, К. Сельченка, А. Курпатова, Р. Бернса, М. Залігмана, М. Мольца, А. Елліса, А. Бека, А. Маслоу, К. Роджерса та інших);

ТЕХНОЛОГІЇ РЕАЛІЗАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ІДЕЇ ТА ЇЇ КОМПОНЕНТІВ


Матеріали нашого досвіду містять практичні наробки ( розробки уроків) щодо викладання предметів філологічного профілю з використанням прийомів технологій НЛП, ІКТ, зустрічних зусиль та позитивного мислення.
Технології досить органічно вбудовуються у процес навчання, безпосередньо в урок. Всі традиційні структурні елементи уроку природньо, активно "відгукуються" на використання інноваційних прийомів. Їх ефективність обумовлюється привабливою для учнів формою та змістом, які розвиваються та керуються психічними процесами кожної дитини.
Ці технології мають свої переваги. Розглянемо кожну з них окремо.
Інформаційно-комунікаційна технологія
Технологія зустрічних зусиль
Технологія нейро-лінгвістичного програмування
Технологія позитивного мислення

ВИСНОВКИ


Робота вчителів в цьому напрямку має певні позитивні результати: в учнів спостерігається підвищення рівня мотивації у вивченні предметів філологічного циклу, практичної грамотності та літературних компетенцій, в учнів виробляється усвідомлене ставлення до навчання. І найголовніше - практично усі учні класу залучені до навчання.
Слід також сказати про вияв активної позиції учнів щодо позакласних предметних заходів. Показником успішності може служити інтерес і бажання дітей брати участь у різних конкурсах, вікторинах. З іншого боку, якісний показник цих змін помічений і в умінні застосовувати знання, отриманні науроках, в інших життєвих ситуаціях.
Представлений досвід охоплює єдину систему «Урок» з 5 по 11 класи. Діапазон досвіду широкий і різноманітний. Він може бути використаний як на окремо взятому уроці або його частині, так і в системі уроків, необхіднихна уроках в середній та старшій ланках; може використовуватися і у позакласних заходах.

1. Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у загальноосвітньому навчальному закладі – це не данина моді, а необхідність сьогодення, оскільки більшість дітей ознайомлюються з комп’ютером набагато раніше, ніж це їм може запропонувати школа.
Таким чином, з точки зору дидактики ІКТ дозволяють:
забезпечити зворотний зв’язок в процесі навчання;
зробити навчання більш інтенсивним, головне, ефективним за рахунок реалізації можливостей мультимедіа навчальних систем до дієвого і наочного подання навчального матеріалу;
підвищити наочність навчального процесу;
забезпечити пошук інформації із різноманітних джерел;
індивідуалізувати навчання для максимальної кількості дітей з різними стилями навчання і різними можливистями сприйняття.
моделювати досліджувані процеси або явища;
організувати колективну й групову роботи;
здійснювати контроль навчальних досягнень;
створювати сприятливу атмосферу для спілкування.

2. Технологія зустрічних зусиль має наступні переваги:
Усі учасники освітнього процесу вступають в спільну діяльність, ґрунтовану на співпраці.
Технологія зустрічних зусиль має на увазі виключення таких емоційних станів, як відраза, страх, сором і створення позитивного емоційного фону
Технологія зустрічних зусиль ґрунтована на співпраці. При цьому переважаючий метод навчання у рамках цієї технології - діалог.
Технологія зустрічних зусиль відкриває можливість повнішого всеосяжного залучення до учбової діяльності.
Ця технологія допомагає більшій частині учнів, за винятком одиниць, свідомо і зацікавлено брати участь в процесі пізнання. Відрізняється рівень результативності, форми прояву вольових зусиль, але головне те, що практично усі залучені до навчання.

3. НЛП- новий прогресивнийнапряму педагогіці, який спирається на системупереконань та пропозицій відносно людських можливостей, процесів комунікації тазмін у людині. Використання різних підходів до навчання робить навчання особистісно - орієнтованим, проведеним з урахуванням нейролінгвістичних особливостей дітей. Такий розподіл завдань робить можливим розуміння матеріалу і для візуала, і для аудіала , і для кінестетика . Розробляючи урок, обов'язково потрібно звертатися до умов ефективного уроку з позиції НЛП.
Початок уроку з позитивного якоріння (термін НЛП)
Мотивація на навчання
Подача інформації в усіх трьох модальностях
Використання раппортів на початку і протягом уроку (термін НЛП)
Порівняння успіхів учнів з його власним минулим станом, а не успіхами інших .
Використання метафор ( на початку і наприкінці уроку ).

4.Застосування технології позитивного мислення формує :
основні засади гуманістичної психології, педагогіки успіху;
суть та зміст позитивного мислення, розпізнавання джерел негативного мислення та неадекватної поведінки людини;
Я-концепцію та феномен навченої безпорадності;
теоретичні засади формування позитивного мислення;
технології формування позитивного мислення;
причини, витоки та шляхи подолання.


РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ ВПРОВАДЖЕННЯ ДОСВІДУ


Наш досвід показав, що застосування сучасних педагогічних технологій підтримує інтерес учнів до предмета, підвищує мотивацію.
Ефективне введення в традиційний учбовий процес різноманітних розвиваючих занять, специфічно спрямованих на розвиток особово-мотиваційної сфери дитини : пам'яті, уваги, просторової уяви і ряду інших важливих психологічних функцій, є в зв'язку з цим одним з найважливіших педагогічних завдань сучасного навчання.
Докладніше тут

РЕПРЕЗЕНТАЦІЯ ДОСВІДУ



Публікації: Вид-во «КПУ, 2012» стаття Тимошенко Ю.Ю «Інформаційно-комунікаційні технології як основа якості і успішності уроку української мови та літератури».
ІІ Всеукраїнський конкурс «Творчий учитель – обдарований учень» - відправили розробки уроків та проект Заставська І.В., Тимошенко Ю.Ю. ( 2012- 2013 н.р.)
Участь у Всеукраїнському конкурсі «Вчитель року - 2013» з темою «Повышение уровня практической грамотности средствами технологии НЛП на уроках русского языка» (Снопик Н.В.).
Участь у Всеукраїнському конкурсі «Вчитель року - 2014» з темою «Використання технології зустрічних зусиль з метою активізації діяльності учнів на уроках світової літератури як необхідної умови формування літературних компетенцій » (Лігун Л.Л.).
Виступи на районних МО.
Проведення практики для вчителів, які проходять курсову перепідготовку при ЗОАППО (Заставська І.В., Тимошенко Ю.Ю., Лігун Л.Л.).
Подробнее